info@ellidokuz.com
Dolar Alış
:
35.0619
Dolar Satış
:
35.1251
Euro Alış
:
36.4162
Euro Satış
:
36.4818
Aranıyor, lütfen bekleyiniz...

Taş Heykeller Kentin Çeşitli Yerlerinde Sergileniyor

Süleymanpaşa Belediyesi tarafından 1-31 temmuz tarihlerinde sahil marinada gerçekleşen 1. Uluslararası Bisanthe Taş Heykel Sempozyumu sonunda ortaya çıkan sanat eserleri kentin çeşitli yerlerinde sergileniyor.

Süleymanpaşa’da sekiz ayrı noktada sergilenen taş heykeller Süleymanpaşa Belediyesi ekipleri tarafından belirlenen noktalara yerleştirildi.
 
Zorlu çalıştay ve sonrası hakkında bilgi veren Süleymanpaşa Belediye Başkanı Ekrem Eşkinat  şunları söyledi:
 
EŞKİNAT; “FARKLI ÜLKELERDEN GELEN SANATÇILAR İLE TANIŞMAK SÜLEYMANPAŞALILARI HEYECANLANDIRDI ”
 
“Bu yıl 1.si gerçekleştirilen Taş Heykel Sempozyumu, sadece sanatseverleri değil Süleymanpaşa’da yaşayan vatandaşları da çok etkiledi. Dünyanın farklı ülkelerinden gelen sanatçılar ile tanışmak Süleymanpaşalıları heyecanlandırdı. Geometrik şekillerdeki mermerlerin, sanat eserlerine dönüşümüne tanık oldular, bu tanıklık sanki filmin her karesini izleyerek tüm ayrıntılarını yakalamak gibi.
 
“ESERLERİN HİKAYESİNE UYGUN ALANI BELİRLEDİK, SERGİLEDİK VE MÜTHİŞ İLGİ GÖRDÜ”
 
Sanatçılardaki enerji bir şekilde çalıştayı izleyenlere de geçti. Her ziyaretlerinde deşarj olup, pozitive enerjiyle dolduklarına bize anlattılar. Dünyada eşi benzeri olmayacak birçok heykelin yapımını canlı izleme şansı yakaladılar. Heykellerin duygu, düşünce, estetik, emek, sabır ve hatta matematik ürünü olduğunu görüp, hayretler içinde kaldılar. Heykeltıraşlar soğuk mermeri canlandırmasına tanık olmak, yaratıcı sürece dahil olduğu hissi mutluluk yarattı ki sanatçılar ile aralarında bir köprü kuruldu. Bu işin yaratma süreciydi sonrasında sanatçılarımızın şehrin tarihinden ilham alarak yarattıkları eserleri hikayesi ile buluşturmaya geldi. Eserlerin hikayesine uygun alanı belirledik, layık oldukları yerde sergiledik ve müthiş ilgi gördü.”
 
LYUDMYLA MYSKO / UKRAYNA - “TARİHİN KUMAŞINI DOKUMAK”- BEDESTEN HANI
 
“Tekirdağ'ın tarihinden etkilenerek, tarih kavramının karmaşık yapısına dikkat çekmek istedim. Projem 4 parçadan oluşmaktadır. Her bir parçacık Pers, Roma, Bizans ve Osmanlı kültürünü temsil etmekte ve bu dört kültür Tekirdağ tarihini dokuyup yaratmaktadır” sözleri ile ifade ettiği eseri tarih kokan Bedesten Çarşısı ile Eski Cami arasındaki alanda sergileniyor.
 
GEMMA DOMINGUEZ GUERRA / İSPANYA - "DÖNÜŞ"-HÜRRİYET MAHALLESİ KAVŞAĞI
 
Tarihsel ve diyalektik temelde biçimler var olan şeyleri oluşturmada vazgeçilmez bileşenlerdir. Biçimler sürekli bir diyalog içinde yaşayarak düşünceyi evirir ve gerçeğin bilincini ortaya çıkarırlar. Sürekli etkileşimin adresi olan hareketin hiç bitmediği Hürriyet Mahallesi Kavşağında yerini aldı.
 
JO KLEY / ALMANYA - “APOLLON”- SAHİL MUTLU KENT ÇAY BAHÇESİ
 
Biz sanatçılar, bizzat kendimiz, 'sanat özgürlüğü' kavramının önemini sürekli akılda tutmalı ve en üst düzeyden bu özgürlüğü savunmalıyız. Görüşünü savunan sanatçının eseri insanların mutlu olduğu özgür hissettiği Sahil Mutlukent Aile Çay Bahçesinde yerini aldı.
 
SYLVIAN PATTES  / BELÇİKA - “YAKINLIK”- 100.YIL MAHALLESİ
 
“Heykellerim kağıt ya da fleksibıl materyallerin katlanması ile oluşturulan origami sanatından esinlenir. Yalın ama karmaşıktır. Eserlerim, küçük masaüstü parçacıklarından anıtsal taş heykellere kadar uzanan bir yelpazede kendilerine yer bulurlar. “Yakınlık” adlı bu projemde tek bir şey haline gelmek ve güçlenmek üzere unsurlar arasındaki dayanışmayı kuvvetlendiren çekim güçlerini sergiledim” dediği eseri 100.Yıl Parkında insanların birbirine yakın olduğu sıcak, samimi ortamda göz dolduruyor.
 
DERYA BARAN /TÜRKİYE - “RESİSTO”- BAYKALLAR MAHALLESİ KAVŞAĞI
 
Tarihte Tekirdağ’ın ya da Bisanthe’nin ilk isimlerinden biri olarak “Resisto” veya “Resisthon” isimlerine rastlarız. Resisto sözcüğünün çağrımlaştırdığı “resist” sözcüğü ingilizcede “direnme” anlamına da gelmekte. İki kıta arasında olması ile tarih boyu değişerek gelen ama yıkılmayan ve Anadolu ile Trakya arasında bir köprü olan Tekirdağ, geçmişinde de gördüğümüz gibi nice medeniyet, kültür, sanat ve insan ilişkisini birbirine taşımaktan hiç vazgeçmemiştir. Heykel dalgalı motifin olduğu üst bölüm ve onu taşıyan iki ayak olmak üzere üç ayrı parçanın birleşmesi ile meydana gelmektedir. İki kıtayı temsil eden ayaklar sağlam bir şekilde zeminle buluşmakta, geçmişten direnerek ve ilerleyerek gelen, değişen, dönüşen, yıpranan ama yok olmayan, birbirine eklenerek süregiden ve gidecek olan bir geçişliliği anlatmaktadır. Üst bölümde dalgalı motife eklenecek çelik parça bu direnişin zamana karşı hedefli ve dimdik duruşunu göstermektedir.” diye anlamlandırdığı eseri direngen halkın yapısını şehrin girişinde ziyaretçilerine anlatıyor. Hem gidiş hem dönüş yolunda Baykallar Mahallesi Kavşağında şehrin sembolik kapısı oluyor.
 
İSMAİL ŞİMŞEK / TÜRKİYE - “BİSANTHE”- MOLA PARK
 
Yaklaşımım insan ve kültürler üzerindeki yerleri, duruşları, ve aidiyetlerini kapsamaktadır. İnsan ve onların ortak eylemleri merkezli sanata bakışım, beni direkt olarak “tarih ve geçiş” kavramlarına yoğunlaşmamı tetikledi. Bilinen 5-6 medeniyetin yaşadığı Bisanthe, her biri bir diğerine aktararak bıraktığı tarihi ve kültürünü temel alarak tasarladığım bu projesinde sizlere bu medeniyet geçişlerini anlattığı eseri geçiş yolunda medeniyet abidesi olarak yerini aldı.
 
NERMİN SÖZEL (KÜRATÖR) / TÜRKİYE - “KİRAZ KÜPÜ”- CUMHURİYET MEYDANI (IŞIKLAR MEVKİ)
 
“Bu coğrafyada, tarih boyunca pek çok medeniyete ev sahipliği yapan, ilk adıyla Bisanthe şimdiki adıyla Tekirdağ kentinin bereketli topraklarını simgeleyen meyve “kiraz “. Heykele dönüşümünde, bütün yüzeyleri kendi içinde parçalanan bütünü, bir küp olarak tasarladım ve böylelikle heykelimin adı “Kiraz Küpü” oldu.” diye hikayesini anlattığı eseri şehrin en bilinen sembolü olması sebebiyle en ışıklı yerinde görücüye çıktı.
 
ANTONIS MYRODIAS / YUNANİSTAN - “BULUŞMA” –YELKEN KULÜP KAVŞAĞI
 
Zıt yönlerden gelen ve yelkenleri ile gösterilen birbiriyle buluşan iki gemi.  Halkları, kültürleri, felsefeleri bir araya getiren, deneyimler ve fikirlerin değiş tokuşunun binlerce yıldır kavşağında yer almış ve geleceğe dönük yeni ve dinamik bir biçim oluşturan Süleymanpaşa’nın Bisanthe alanının ideal sembolü olabilecek bir form. Olarak adlandırdığı eseri Yelken Kulüp kavşağında sergileniyor.